Överaskning

Inatt hade jag en mardröm om engelska och att arbeta själv. Idag fick jag bevisat att drömmar kan gå i uppfyllelse ... Kommer in på Nynäsgården för att arbeta mitt andra pass för dagen och totalt på det jobbet.  Vad får jag höra? Jo att jag ska arbeta helt själv och att det är ett engelsktalande sällskap. Med mina kassa engelskakunskaper i huvudet grips jag nästan av panik när jag ska välkomna dem, presentera hela menyn och vinlistan. Men tar mig i kragen och gör det bättre än någon annan hade gjort det. Typ!? Jag överträffade iallafall mina egna förväntningar på mig själv och är nog lika nöjd med mitt arbete som "chefen". Ni som vet hur kass jag är på engelska kan nog förstå min känsla, att vara helt själv när man varken kan språket helt eller kan några rutiner alls. Men jag överlevde och är riktigt nöjd med min arbetande söndag!

Kommentarer
Postat av: Emily

Yo go girl! <3

2010-09-20 @ 00:06:43
Postat av: Tessan

Tack hjärtat! Känns så skönt att få jobba lite. Love you!:)

2010-09-20 @ 00:47:42
URL: http://tessanostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0