Första dagen med jeansjackan.

Hej hallå bloggen!


Vilket underbart väder vi har här i Nynäshamn och resten av Sverige idag. Strålande sol och en härlig värme. Det blåser till och med varmt. Idag har jag och mina vänner bara slakat oss igenom skoldagen och sedan gjort centrum och hamnen osäkert. I centrum träffade vi lite härliga killar som jag inte träffat sedan i helgen. Vi som hängde hela dagarna på påsklovet. Det saknar man ju om man ska vara ärlig, och det ska man ju!


Nu till eftermiddagens sjösättning av båten. Jag och Nicklas tog med båten ner till hamnen för att sjösätta. Allting går bra tills Nicklas ska åka och lämna bilen och lämnar mig med båten i en tamp i höger hand och en vanlijmunk i den andra. Där står jag i godan ro i solen och käkar min munk när jag plötsligt tittar på tampen där det inte länge sitter någon båt... Knopen har gått upp och båten är på väg ifrån mig och bryggan. Paniken infinner sig i min kropp och jag kastar munken åt helvete och kastar mig mot båten som nu är 1,2 meter från bryggan. Perfekt landning mitt på durken och där sitter jag i en båt och driver mot en annan brygga. När Nicklas kommer tillbaka undrar han vad fan jag sysslar med och när jag berättar så står han bara och asgarvar, tack för att du knöt så uselt och jag höll på att få mitt första dopp för i år. När vi sedan sitter i bilen igen upptäcker jag att jag har vanlijkräm i hela mitt hår på vänstersida. Man blir ju bara för less.

Nu har jag precis ätit rökta räkor med mamma och Nicklas och ikväll ska jag bara ta det lugnt och sova tidigt inför jobbet imorgon. Ska hälsa till en trevlig prick, M!

Tre härliga tjejer, Angelica, Emily & Emelie.



 


Glass i hamnen, Emelie.



 


Emily i hamnen.



 


Emelie testar på gymmaskin på ringvägen.

 

Sjösättning av den grymt gräsliga båten.


 

♥ Therese Ö


Kommentarer
Postat av: Nandorf

wiiie :D vi åt också rökta räkor :P hihi

2009-04-24 @ 21:03:36
Postat av: Therese

Nandorf: Åh så himla gott! (: Men man luktar ju som man gör när man ätit klart.,

2009-04-24 @ 21:12:03
URL: http://tessanostrom.blogg.se/
Postat av: Sajler!

sluta nu, en trampmaskinen ute på ringvägen? vad kommer härnäst? smaklöst.....

2009-04-25 @ 16:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0