tjejdag

Idag hade vi som sagt självförsvars kurs med Stefan Nikander. Stefan har förövrigt varit "lärare" i min klass på grundskolan & varit med i "Astronauterna" . Han är grym! Vi tjejer i klassen fick en lektion om hur man ska försvara sig om man bli överfallen av något slag. ruskigt kul var det! Vi fick öva på pungsparkar, andra sparkar, boxas, slå stefan med klubbor och tillsist slå och sparka hur mycket vi ville på en stor kille med skyddsdräckt. Mannen med skyddsdräckt va sjukt rolig att slå för han gjorde verkligen så man taggade till och slog med all sin kraft tills man verkligen inte orkade mer. Känner på mig att jag kommer att få träningsverk, men det är bara bra, då vet man ju att man presterat sitt allra bästa! Killarna i klassen fick köra någonting annat, tror det va lite som boxnings aerobics. Efter självförsvars träningen såg vi på film med tjejerna från andra samhällsklassen. Sedan diskuterade vi filmen. När jag kom hem la jag mig direkt i sängen och kollade på en film och tv, är helt slut och mår jätteilla :S ska försöka få i mig lite mat och vila så jag orkar med skolan, stan och alla hjärtans dag imorgon! PK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0