Den absolut roligaste dagen i mitt liv!

Det går liksom inte att sätta ord eller beskriva hur underbar dagen är då man tar studenten. Det är tusen känslor som blandas i kroppen. Man är äntligen klar med skolan, man slipper alla läxor och prov sålänge man inte pluggar vidare, i mitt fall hade jag en helt f a n t a s t i s k klass under mina tre år på Nynäshamns gymnasium, en klass som jag aldrig kommer glömma eller släppa taget om. Så på den stora dagen när det var dags att splittras och inte längre vara världens bästa SP3B längre så kom även ångesten och sorgen fram över att det faktiskt var över. Men över blir det aldrig på riktigt, för dessa vänner som jag fått är vänner och bekanta som jag alltid kommer ha kvar, åtminstånde i mitt hjärta! Champagne-frukosten var den bästa starten jag och min klass kunde få på den bästa dagen hitills i våra liv. Vi höll till på min baksida där mamma och Nicklas dukat upp frukost, färska jordgubbar, choklad och självklart flödade champagnen och vi alla blev berusade av både alkohol men framför allt av kärlek och förväntan. Vad skulle denna dag innebära för oss treor, hur skulle allt gå till, vem skulle vara fullast i matsalen och göra bort sig, vem skulle belönas för sitt slit med stipendium på respektive program, skulle vi tjejer slippa bryta fötterna när vi sprang ut i våra höga klackar, skulle vi ramla och bli översprungna av alla överlyckliga studenter? Ja tankarna var nog många hos oss alla. Minutrana innan utspringet var magiska, det var en sådan fantastisk stämning inne i skolan och alla var så lyckliga vi bara kunde bli. Det sjöngs och det dansades, och när vi räknat ner till 0 var det som om allt exploderade, vi var fria och sprang av bara helvete ut till alla nära och kära som välkomnade oss med en så stor kärlek och beundran. Det fanns inget stopp på leenderna eller stoltheten i blickarna som vi mötes utav. Det var helt ofattbart. Sen flaket, ja det är en grej som man absolut inte kan förklara hur kul det var om man inte upplevt att ta studenten själv. Musiken bara pumpade ur högtalarna och adrenalinet fanns det inget stopp på överhuvudtaget! Vi dansade, skrek, sjöng, skrattade, sprutade alkohol av alla dess slag och bara njöt av den bästa dagen i våra liv, hittills. Det blir svårt att slå denna dagen och det kommer aldrig finnas en dag som kommer kännas likadan som denna. Jag älskar att ta studenten och skulle vilja göra det tusen gånger om!!!!!!




























Kommentarer
Postat av: V.S

<3

2010-09-25 @ 04:38:43
Postat av: danne

blev kvällen lika bra som dagen då? du blev säkert dyngrak och kommer inte ens ihåg!

2010-09-25 @ 20:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0